הסכם ממון ופנסיה

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:

אתם מעוניינים שבני זוגכם, ימשיכו ליהנות מהפנסיה שלכם, לאחר מותכם, חלילה.

לשם כך, אתם מבקשים לקבוע בהסכם הממון שלכם, שהנותר בחיים מבינכם, ימשיך ליהנות מהפנסיה של מי מכם שנפטר חלילה.

אבל האם הקביעה הזו היא תקפה?

התשובה איננה חד משמעית, כיוון שהוראות לגבי ירושה, חייבות להינתן בצוואה, ולא בהסכם הממון.

אבל נניח שההוראה תקפה. מה באמת יקרה לאחר מותכם?

התשובה תלויה, בראש וראשונה, בתנאי קרן הפנסיה שלכם. תלוי מה כתוב בתקנות קרן הפנסיה שלכם. האם נקבע שם שבני זוג ממשיכים לקבל את הפנסיה שלכם, לאחר מותכם?

אם בני הזוג שלכם, אינם זכאים להמשיך ולקבל את קצבת הפנסיה ששולמה לכם ( או את חלקה ), לא משנה מה תרשמו בהסכם הממון. לא משנה מה תרשמו בצוואה שלכם. מה שיקבע, זה תנאי הקרן, קרן הפנסיה שלכם.

בהנחה שעל פי תנאי קרן הפנסיה, בני זוג ממשיכים ליהנות מהפנסיה שלכם, לאחר פטירתכם, נשאלת שאלה אחרת, והיא, האם אכן מדובר בבני זוג שלכם, או בחבר/חברה לחיים.

הסכם ממון ופנסיהבני זוג נשואים

כדי שבן הזוג שלכם ימשיך לקבל את הפנסיה, הוא צריך להיות אכן "בן זוג". אין ספק שאם הייתם זוג נשוי, קרן הפנסיה תכיר בנותר בחיים כ "בן זוג ", ותמשיך לשלם לו את הקצבה ( בהנחה כאמור, שעל פי תקנות הקרן היא אכן מחויבת לשלם לנותר בחיים ).

בני זוג ידועים בציבור

רבים טועים לחשוב, שאם יערכו הסכם ממון, שכותרתו תהיה למשל, "הסכם ממון בין בני זוג ידועים בציבור", יהיה די בכך, כדי שהנותר בחיים, ימשיך ליהנות מהפנסיה של בן זוגו. זוהי טעות רווחת.

המבחן שלפיו יקבע אם הייתם "ידועים בציבור", יהיה, האם באמת, במציאות חייכם,  קיימתם לפני הפטירה, אורח חיים כשל "ידועים בציבור": האם היה בינכם קשר אינטימי, של חברות , אהבה וקיום יחסי מין? מה היה אורך הקשר שלכם? האם גרתם ביחד? האם הבאתם ילדים משותפים לעולם? האם ניהלתם משק בית משותף?

גם אם הייתם "ידועים בציבור", האם המשכתם להיות ידועים בציבור גם בסמוך לפני הפטירה?

לעתים, דווקא הסכם ממון, מסוג של הפרדת רכוש מלאה, יהיה ההוכחה לכך שלא הייתם "ידועים בציבור", לכן- היזהרו בניסוחו. אתם מעוניינים להבהיר בהסכם הממון, שכל מה שיש לכל אחד מכם, הוא אישי שלו, שאין ולא יהיה שיתוף ( כדי להגן על רכושכם ). זה מובן. אבל אם כך יהיה כתוב בהסכם הממון- למה שקרן הפנסיה תראה בנותר בחיים, לכשיופיע לקבל את הקצבה, כ"בן זוג"?.

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:
עו"ד אורי גנור

עו"ד אורי גנור

עורך דין הסכם ממון אורי גנור, הנו המשרד היחיד בישראל, העוסק ומתמחה, באופן בלבדי, יחודי וארצי, אך ורק, בהסכמי ממון בין בני זוג, ופועל כ – עו"ד הסכם ממון בלבד.

עוד מאמרים שכדאי לך לקרוא:

דילוג לתוכן