הסכם ממון על ירושה עתידית ומתנות

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:

במהלך הקשר הזוגי שלכם, אתם תקבלו מהמשפחות שלכם ירושה חס וחלילה, ולהבדיל, מתנות.

הסכם ממון טוב בין בני זוג צריך "לכסות" גם את זה.

אם לא תסדירו את הנושא בהסכם הממון, העניין מוסדר בחוק יחסי ממון בין בני זוג. על פי ההסדר לחוק הירושה, ירושות שתקבלו מהמשפחות שלכן הן אישיות של מי שקיבל אותן, ולא יאוזנו ביניכם במקרה של פרידה. כלומר, כל אחד מבני הזוג יוצא מהקשר עם הירושה ( או עם המתנה ) שקיבל ממשפחתו.

לכן, אם אתם רוצים שיחול עליכם הסדר אחר, ולא ההסדר הנ"ל, הקבוע בחוק, אתם צריכים הסכם ממון על ירושה עתידית.

אבל גם אם ההסדר לחוק הירושה מקובל עליכם (ההסדר הזה, שירושות ומתנות הן אישיות של מי שקיבל אותן), עדיין טוב תעשו אם תערכו הסכם ממון, ובו תסדירו גם את הנושאים הבאים, הקשורים באותם מתנות או ירושות:

החלפת ירושה ברכוש אחר

רכוש הינו דינאמי. אם קיבלתם בירושה (או במתנה) כסף, יכול להיות שבעתיד תרכשו בו דירה. את אותה דירה, יכול להיות שתמכרו בעתיד, ובמקומה תרכשו דירה אחרת.

צריך להסדיר את זה בהסכם הממון, כך שההסדרים שתקבעו לגבי הירושות שתקבלו, יחולו גם על כל מה שיבוא בבמקומן.

עליית ערך, השבחה וכיו"ב

הירושה ( או המתנה ) שתקבלו, משביחה את עצמה, או יוצרת פירות. אם למשל קיבלתם דירה בירושה, ערכה, שוויה, במהלך שנות הזוגיות שלכם, בדרך כלל עולה.

אפשר ויינתנו תוספות של זכויות בנייה. אולי הדירה תושכר, ויתקבל שכר דירה. הסכם ממון על ירושה עתידית, צריך להסדיר גם את הנקודות האלו, כיוון שללא הסדרה בין בני הזוג, הן אינן מובנות מאליהן.

הסכם ממון על ירושה

השקעת ירושה או מתנה ברכוש משותף

הגיוני שאת אותה ירושה עתידית שתקבלו, או את המתנה, תשקיעו ברכישת רכוש משותף עם בן/בת זוגכם.

דוגמא: תרכשו דירת מגורים חדשה.

כל או רוב הכסף שתקבלו בירושה או במתנה, יושקע ברכישה המשותפת הזו. חובה להסדיר את חלקיכם באותה דירה משותפת, בייחוד לגבי דירת מגורים שלכם, שבה תגדלו את ילדיכם.

מתנה מאחת המשפחות לשניכם

בהחלט אפשרי, שההורים של אחד מכם, מעוניינים לתת מתנה משותפת לשניכם, ולאו דווקא לאחד מכם.

אם אכן זה יהיה רצון ההורים, כדאי מאוד שהעניין יוסדר בהסכם הממון.

איך תדעו אם המתנה שניתנה היא לשניכם או רק לבן המשפחה? האם מה שיהיה קובע, זה אמירה כלשהי של ההורים, כשנתנו את המתנה? והאם בפרידה, זה יהיה מספיק, מול טענת אותו בן זוג, שהמתנה הייתה שלו, ורק שלו, באשר משפחתו נתנה אותה? האם הפקדה של ההורים לחשבון המשותף, תהווה מתנה משותפת, מעצם העובדה שהופקדה לחשבון המשותף?

שיתוף במתנה או ירושה

בהחלט יכול להיות, שבמהלך הקשר בין בני הזוג, תהיו מעוניינים לשתף את בן זוגכם, במתנה שקיבלתם. צריך לבנות, "להכשיר" לכך מסלול מראש, בהסכם הממון.

למשל על ידי קביעה בהסכם, שמתנה שאחד מכם יקבל בעתיד, אם ירצה לשתף אותה עם בן זוגו, יוכל להפקיד אותה (או חלקה) לחשבון המשותף, ואז, "אוטומטית, היא תהפוך להיות משותפת 9.

דברים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:
עו"ד אורי גנור

עו"ד אורי גנור

עורך דין הסכם ממון אורי גנור, הנו המשרד היחיד בישראל, העוסק ומתמחה, באופן בלבדי, יחודי וארצי, אך ורק, בהסכמי ממון בין בני זוג, ופועל כ – עו"ד הסכם ממון בלבד.

עוד מאמרים שכדאי לך לקרוא:

דילוג לתוכן