למרות הסכם ממון: זוגות עדיין מגיעים לבתי המשפט

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:

אני נישאל לא פעם בטלפון או בפגישה: האם ההסכם שנעשה, או האם ההסכם שאתה תכין לנו, סוגר הרמטית את האפשרות שנגיע לבית המשפט? התשובה היא: תלוי. אנא קראו את המאמר, ואת התשובה למאמר כאן: טיפים למניעת הגשת תביעות (סרק) בפרידה.

השאלה מעולה. העניין חשוב. קריטי מבחינתכם. כי אם תמצאו את עצמכם בסיומו של הקשר בבתי המשפט- מה שווה הסכם הממון שבידיכם? למה טרחתם? בשביל מה שילמתם? אהה, נכון אתם אומרים, כדי לקבוע את הזכויות. זה נכון. והזכויות אכן ברורות. אז למה תביעה?

למרבה הצער, בישראל, כל אחד יכול לתבוע כל אחד. בכל נושא. הכל שפיט. לא משנה איזה הסכם יש לכם ביד. לא משנה שהכל רשום בהסכם, "שחור על גבי לבן". לא משנה שקיים חוק ברור שקובע דברים ברורים. אם אחד מכם ירצה לתבוע את השני- הדלת (של בית המשפט) פתוחה. אם בא לך, קורא/ת המאמר להגיש תביעה נגדי כעת- הדלת פתוחה. על מה? על כלום. תימצא העילה.

הליך הגשת תביעות לבית המשפט בישראל, שונה ממספר ארצות מתקדמות בעולם המערבי. בשונה מישראל, באותן ארצות, מתקיים הליך ראשוני, טרום הגשת התביעה, שבו שופט בוחן את התביעה ואת המסמכים שצורפו לה, בוחן את החוקים הרלבנטיים לעניין, ורק אז מחליט אם לאשר את פתיחת התיק. אם ימצא שאין לתביעה תשתית ברורה, הנסמכת על ראיות לכאורה- יחזיר את התביעה למי שהגיש אותה, מבלי שהנתבע יוטרח להתגונן. מה שנקרא "דחייה על הסף".

למרות הסכם ממון: זוגות עדיין מגיעים לבתי המשפט

בישראל, הולך פלוני למזכירות בית המשפט, משלם אגרה (מחצית האגרה), ופותח את התיק. למזכירות אין שיקול דעת לסרב לפתוח את התיק.

יהיה אשר יהיה כתוב בתביעה הזו, שטויות ודברים בטלים ככל שיהיו, תביעות בניגוד גמור להסכם הממון- המזכירות תעביר את מסמכי התביעה לבן/בת הזוג, ואתם תידרשו להגיש כתב הגנה. אתם לא יודעים להגיש כתב הגנה. תפנו לעורך דין. תשלמו. אחר כך יתקיימו דיונים בתיק. ערעורים. עיקולים. צווי עיכוב יציאה מהארץ. הליכים מסורבלים, על פני שנים רבות. הכל פתוח. אתם רוצים את זה?

לכן, אחת המטרות החשובות (מאוד!) של הסכם ממון היא, שאם תיפרדו, לא תמצאו את עצמכם בבית המשפט. אף אחד מכם לא רוצה למצוא את עצמו בסיומו של קשר, נתבע או נאלץ לתבוע את בן זוגו. איש מכם לא רוצה, שהקשר ביניכם, שהסתיים זה מכבר, ימשיך להתקיים, אך באולמו של השופט משה. בבית המשפט. כי כולכם מבינים מה המשמעות של זה, מבחינה רגשית, כלכלית, הנזק לילדים שלכם, וגם הפגיעה במשפחות שלכם.

הסכם ממון טוב, הוא לא רק הסכם שמסדיר את הזכויות של כל אחד מכם ברכוש, לעת פרידה, אלא גם, ובמידה רבה בעיקר- הסכם שיימנע מכם לנהל הליכי סרק נגד בני זוגכם.

קיראו עוד בנושא:

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:
עו"ד אורי גנור

עו"ד אורי גנור

עורך דין הסכם ממון אורי גנור, הנו המשרד היחיד בישראל, העוסק ומתמחה, באופן בלבדי, יחודי וארצי, אך ורק, בהסכמי ממון בין בני זוג, ופועל כ – עו"ד הסכם ממון בלבד.

עוד מאמרים שכדאי לך לקרוא:

דילוג לתוכן