הסכם ממון פיקטיבי

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:

מצטער על שם המאמר, אבל זה מה שאתם מחפשים בגוגל.

הסכם ממון פיקטיבי, נראה, עשוי, מתנהג ומרגיש בדיוק כמו כל הסכם ממון אחר, שאיננו פיקטיבי. אותה הגברת אבל בשינוי אדרת. אבל לא סתם אדרת (לבוש) חיצוני. השינוי הוא במטרה שלו. בייעודו.

אתם עושים אותו, כדי ליצור מציאות מדומה, כאילו שיש ביניכם מערכת יחסי מסוג של הפרדה מלאה ברכוש, בעסקים, בהכנסות ובעיקר בחובות.

הוא נועד להונות את הנושים של אחד מכם או של שניכם. אתם עושים אותו לא כדי להסדיר ענייני ממון ורכוש בינכם לעת פרידה, אלא במטרה להתחמק מתשלום החובות שלכם.

הסכם ממון פיקטיבי – כל המידע

הסכם ממון פיקטיבי יכול להתרחש באופן הבא, העסק שלכם לא עלה יפה, ובסופו של דבר נוצרו חובות לנושים שונים. אתה, הבעל עבדת והפעלת את העסק. ואת, האישה היית שכירה, ומשכורתך לא רעה בכלל.

במשך שנות פעילותו של העסק, הוא פרנס את שניכם. הוא היה של שניכם.  הייתם שותפים מלאים בו. כל אחד מכם השקיע בו את מיטב כספו ומרצו. זה היה עסק משפחתי מובהק.

עם הסתבכותו של העסק, ועוד לפני קריסתו הסופית, דאגתם להעביר כספים ורכוש, מהעסק ומהבעל לידי האישה, כדי למנוע מהנושים להיפרע. אם הייתה לכם דירה משותפת למשל, העברתם את זכויות הבעל בה –  לאישה. אם היה לבעל כסף בחשבון הבנק, הוא העביר אותו לחשבונה של אשתו.

הנושים מבקשים לתבוע את שני בני הזוג, באשר, לטענתם, זה היה עסק משפחתי של שניהם. שני בני הזוג היו שותפים בו, ולכן, שניהם חייבים לשלם את החובות.

כדי למנוע מהנושים להיפרע מהאישה ( ששם כאמור נמצאים כל כספי העסק שקרס ), בני הזוג מבקשים לחתום ביניהם על הסכם ממון פיקטיבי.

על פי אותו הסכם פיקטיבי, הם קובעים ומצהירים שהיחסים הממוניים ביניהם, לאורך כל תקופת הנישואין שלהם, הייתה מסוג של הנהלת עסקים ורכוש נפרדת. כל אחד ופעילותו. כל אחד ועסקיו. כל אחד וחשבונות הבנק שלו. אין ביניהם שיתוף כלכלי, ממוני או עסקי בכלום. הכל נפרד. כמו שני אנשים שאינם בני זוג. ולכן, כל הרכוש והכספים ( והחובות! ) הרשומים ו/או מוחזקים ברשותו של כל אחד מהם, שייכים לו, ולו בלבד.

את ההסכם הזה הם יהיו חייבים לקחת לבית המשפט ( זוג נשוי חייב לאשר הסכם ממון), על מנת להציג אותו לשופט. שיקולי בית המשפט הם כלליים. בית המשפט לא יבדוק ויחקור מה הן הסיבות האמתיות לכך שאתם עושים הסכם כזה, וסביר שייתן לו תוקף של פסק דין.

ביטול הסכם ממון פיקטיבי הסכם ממון פיקטיבי

אם יתקיים הליך משפטי בין הנושים של הבעל, לבין האישה, יצטרך בית המשפט להכריע בין טענות הצדדים:

טענות האישה

האישה תשלוף מהמגירה את ההסכם, שהפך להיות פסק דין, ותציג אותו בפני בית המשפט, כהוכחה לכך שכל הרכוש שהוא על שמה ונמצא ברשותה ובחזקתה- שייך לה ולא לבעל. בהסתמכה על ההסכם הזה, תטען האישה שאין לה שום קשר לחובות הבעל, ולכן, עליהם להיפרע אך ורק ממנו, ולא ממנה.

טענות הנושים

הנושים יטענו שהסכם הממון הוא פיקטיבי. איננו אמיתי. כל מטרתו הייתה אחת: להתחמק מתשלום החובות. להעביר את הרכוש מהבעל לאישה, באופן פיקטיבי ( באשר זהו רכוש הבעל, ולא של האישה, או לפחות של שניהם ) כדי למנוע מהם להיפרע ממנו.

הכרעת בית המשפט

בית המשפט מוסמך  להכריז על ההסכם הזה כ"הסכם למראית עין" בלבד, מכוח סעיף 13 לחוק החוזים האומר: "חוזה שנכרת למראית עין בלבד – בטל".

בית המשפט יצטרך לשקול ולהכריע, מה הייתה הכוונה  של הצדדים כשכרתו את הסכם הממון הזה, האם היא הייתה אמיתית, להסדיר את ענייני הממון שלהם,  או האם הסכם הממון נועד לתת תוקף להברחת הרכוש. בין השאר, בית המשפט ייקח בחשבון את הנתונים הבאים:

  1. מועד עשיית הסכם הממון, ביחס למועד יצירת החובות. ככל שהסכם הממון נעשה מאוחר יותר לאחר יצירת החובות, כך תהיה נטייתו לבטל את ההסכם.
  2. אורח החיים הזוגי של בני הזוג. האם ניהלו את העניינים הכלכליים שלהם במשותף או בנפרד? ככל שאורח החיים הזוגי היה של שיתוף, כך תהיה הנטייה להכיר באמיתות ההסכם.
  3. מידת מעורבותה וידיעתה של האישה בדבר החובות, בשעה שחתמה על הסכם הממון.
  4. האם העברת הרכוש נעשתה עקב חוב שהבעל היה חייב לאישה, למשל: כספי ירושה של האישה שהיא העבירה לו בשעתו, וכעת, נעשה הסכם ממון אמיתי, על מנת ליישר את ההדורים, ולאזן את ענייני הרכוש.

הסכנה שבהסכם ממון פיקטיבי

הסכנה שבהסכם ממון פיקטיבי, איננה בתחום הפלילי. הסיכוי שתפתח חקירה פלילית, בגין חשדות לעבירה של מרמה והונאה, נמוכה. העניין מצטייר יותר כעניין אזרחי, מאשר פלילי. אמנם הדבר אפשרי, אבל הסיכוי לכך נמוך.

הסכנה העיקרית היא, שבני הזוג ייפרדו, ואז תהיה בין בני הזוג מחלוקת קשה לגבי חלוקת הרכוש. האישה תסתמך על הסכם הממון ( הפיקטיבי- זוכרים? ), ותטען שכל מה שרשום על שמה, ונמצא ברשותה או בחזקתה, שייך לה, ולה בלבד.

הבעל יטען, רגע- מה בדיוק הוא יטען? שההסכם עליו מסתמכת האישה, הוא פיקטיבי, ולכן צריך לבטל אותו.

וכעת, צריך בית המשפט להכריע בסכסוך שבין הבעל לבין אשתו.

איכשהו התחמקו בני הזוג מהנושים שלהם, אבל הסיכון הוא שהבעל יישאר בלי כלום, במקרה של פרידה מאשתו.

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:
עו"ד אורי גנור

עו"ד אורי גנור

עורך דין הסכם ממון אורי גנור, הנו המשרד היחיד בישראל, העוסק ומתמחה, באופן בלבדי, יחודי וארצי, אך ורק, בהסכמי ממון בין בני זוג, ופועל כ – עו"ד הסכם ממון בלבד.

עוד מאמרים שכדאי לך לקרוא:

דילוג לתוכן