הסכם ממון ידועים בציבור – כל מה שרציתם לדעת

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:

הסכם ממון בין ידועים בציבור, יותר חשוב וקריטי, מאשר לגבי בני זוג נשואים. ארחיב בהמשך.

מתי בני הזוג נחשבים "ידועים בציבור"?

הייתי עונה, שלמעשה – זה לא משנה. כלומר, גם אם אתם לא חיים כ"ידועים בציבור", אלא רק "ידידים", אולי השופט "משה", שידון בסכסוך, יתרשם אחרת בעניין שלכם. יובאו הוכחות שיטו את הכף לכיוון הקביעה, שאתם "ידועים בציבור".

ודאי אם אתם חיים בתור בני זוג המוכרים כחברים, כזוג, אוכלים אצל המשפחות שלכם או אצל חברים, נוסעים לטייל ביחד, מקיימים יחסי מין, די בכל אלו, כדי שתיחשבו לידועים בציבור וניתן לשקול את האפשרות של הסכם ממון לידועים בציבור.

נכון, אפילו אינכם גרים ביחד. לכל אחד דירה משלו. אינכם מנהלים מה שנקרא "משק בית משותף".

הזדרזו להכין הסכם ממון לידועים בציבור

ולכן אני ממליץ, הכרתם בן/בת זוג, יש מערכת יחסים זוגית כלשהי, כזו או אחרת, רוצה להסדיר את ענייני הממון שלכם. מבחינת נושאי ההסדרה בהסכם הממון, אין שום הבדל, בתוכן, בין הסכמי הממון השונים, של נשואים, חד מיניים וכיו"ב.

אקדים ואכתוב, שכמעט ואין מצב שבו עריכת הסכם הממון היא מיותרת.

אבל לגבי בני הזוג המוגדרים ידועים בציבור, הסכם ממון לידועים בציבור- זה חובה! אכתוב באנגלית כדי לחדד את זה: הסכם ממון בין ידועים בציבור זה MUST !

ובגלל החשיבות של הסכם ממון בין ידועים בציבור, עצתי לכם היא, לפנות אך ורק למי שהוא עורך דין הסכם ממון לידועים בציבור – עורך דין הסכם ידועים בציבור מומחה, בעל ניסיון של לפחות 7 שנות עבודה אינטנסיביות בתחום.

אני מדבר על פרידה בעתיד, בנסיבות עכורות. כשלא תהיה הידברות. כשיציפו אתכם רגשות אכזבה מהציפיות שהיו לכם מבן/בת זוגכם. כשתהיה קינאה. תרצו לנקום או לפגוע אחד בשני. על זה אני כותב.

האם מישהו מכם יכול להיות בטוח, שנסיבות הפרידה שלו/ה מבן/בת זוגתו יהיו שלוות? שתסכימו על הכל בהבנה מלאה? שתוכלו לדבר על מה שייך למי?

הדרך שלכם לפגוע האחד בשני בעתיד, בשעת פרידה, עוברת דרך בית המשפט לענייני משפחה. דלתות בית המשפט לענייני משפחה פתוחות לרווחה. ואתם תנצלו את זה, ותעשו שימוש לרעה בהליכים, כדי לפגוע במי שאכזב אתכם, גם אם לא תהיו צודקים. ראו הוזהרתם. כל אחד יכול לתבוע כל אחד ועל מה שהוא רוצה.

עורך דין הסכם ידועים בציבור
הסכם ממון ידועים בציבור

הכל שפיט. הכל "הולך".

וכשתהיו בהליך משפטי כואב ויקר, על מה תסתמכו?

אילו הייתם בני זוג נשואים, היה חל עליכם חוק, שנקרא "חוק יחסי ממון בין בני זוג". הוא מסדיר חלוקת רכוש בין בני זוג, שלא עשו הסכם ממון לידועים בציבור. אבל עליכם חוק יחסי ממון הזה איננו חל.

הסכם ממון ידועים בציבור – מה כן יחול עליכם?

אוסף של תקדימים משפטיים, סכסוכי רכוש בין בני זוג לא נשואים, שנדונו בין כתלי בית המשפט לענייני משפחה, והוכרעו בפסיקה. והדבר הזה הוא ג'ונגל. לא פחות. קשה ליישום עליכם.

כי ראשית, צריך להשוות את אותם מקרים שנדונו, למקרה שלכם. וזה כמעט בלתי אפשרי. נסיבות ומהלכי החיים, של כל זוג שונים. קשה להשליך וליישם פסיקה לגבי זוג פלוני, לזוג אלמוני.

שנית, אתם באמת חושבים שאותו שופט שיכריע "בג'ונגל" שלכם, יראה את עצמו כפוף לאותן הלכות? באופן זהה וחופף? זה לא עובד ככה. אילו היה חוק יחסי ממון, הוא היה יותר "ממושמע", והיה לו קשה יותר לחרוג מכך.

גם אז, לו היה חל עליכם החוק, הוא יוכל, אם ירצה לחרוג ממנו. קל וחומר לגביכם, שאין שום חוק שמחייב אותו.

הרי אילו היה לכם הסכם ממון בין ידועים בציבור- הכל היה פשוט יותר.  הכל היה מוסדר שם. לא היה על מה לתבוע. ידיו של השופט האלמוני ( ושל בן זוגכם ) היו כבולות.

שלישית, האם אתם רוצים להשאיר את ההכרעה בסכסוך שיהיה לכם, לשופט? מסוכן. ספקולטיבי. בתי משפט, לצערי, זה די דומה לטוטו. ללוטו. הימור.

בבואו להכריע בסכסוך בניכם, יצטרך השופט להכריע קודם כל בשאלה העקרונית, האם בכלל קיימתם אורח חיים זוגי, כשל ידועים בציבור. זו איננה הכרעה קלה. אין חוק בעניין הזה. למה להשאיר לו את זה? למה לא לעשות הסדרי רכוש ברורים ברורים, בלי קשר לשאלה, האם הייתם  "ידועים בציבור"?

במהלך שנות הזוגיות שלכם, כידועים בציבור, המצב שיקרה ביניכם הוא, שרכוש אישי שלכם "יתערבב", "יבלע" בזוגיות. ואז, יכולת ההפרדה, הזכויות של כל אחד מכם, יהיו מטושטשות. החשבונות יהיו מסובכים. והרי "כל אחד קרוב לעצמו". כל אחד מכם יראה את הדברים באופן שונה.

וכי מה תגידו אם בן זוגכם יתבע חלק מהדירה שלכם? ואם יתבע זכויות בצבירות הסוציאליות שלכם? או בירושות ובמתנות שקיבלתם במהלך הקשר מהמשפחה שלכם?

תוקף הסכם ממון בין ידועים בציבור

הסכם ממון בין ידועים בציבור, תקף, כמו כל הסכם ממון אחר. בין אם עשיתם זאת במשרדו של עורך דין הסכם ידועים בציבור אם ההסכם נחתם בבית, או ישבתם במסעדה וחתמתם עליו, הוא תקף. העיקר שייחתם. בכתב.

אין שום צורך, מבחינת התקפות של הסכם ממון בין ידועים בציבור, שהוא יאושר או ייחתם בפני נוטריון או שופט. ממש לא. חד משמעי.

מאידך, אם רוצים, ניתן, אך לא חובה, לאשר אותו, וזאת כדי למנוע טענת זיוף חתימות.

בסכסוך, תגישו לשופט את הסכם הממון שלכם, וזה יחסוך לכם הרבה זמן ודיונים עקרים בשאלות העקרוניות והמהותיות של הסכסוך.

סיכום

אני מציע לכם, ידידי בני זוג ידועים בציבור, עכשיו שאתם קוראים את השורות האלו-  תזדרזו לפנות לעורך דין הסכם ידועים בציבור ולהכין הסכם ממון ביניכם. תכנסו למשרד עורך דין הסכם ממון ידועים בציבור, שבו, תדברו, תכעסו, תריבו- אבל עכשיו. למה עכשיו? כשיש עדיין תקשורת, הידברות טובה, חברות ואהבה. כשהרכוש האישי של כל אחד מכם, טרם הספיק "להתערבב" ביניכם.

אם תצליחו- זה יחסוך לכם "בלאגן" גדול, ואף הפסדים ממוניים. אם גם אחרי קריאת השורות האלו,

אם אתם עדיין תוהים מה הטיעונים לגבי הסכם ממון- בעד ונגד, אז הנה בקצרה:

נגד: עלות, יצירת מתיחות ביניכם, אפשרות של פגיעה בבן זוגכם, עד כדי פירוק הקשר הזוגי ( זה "מחיר" יקר לכם? ).

בעד: חוסך סכסוכים עתידיים, נותן לכם שקט במהלך הקשר ( אין חשש לערבב רכוש ומגורים וכיו"ב ).

הסכם ממון טוב, אני מדגיש, בין ידועים בציבור,  ימנע מבן זוגכם החמדן, מלנגוס ברכושכם לכשתגיע השעה.

 

ואז, כשתהיו בבית המשפט, תשאלו את עצמכם למה נמנעתם מלפנות אל עורך דין הסכם ידועים בציבור ולעשות הסכם ממון לידועים בציבור? הרי ידעתם על קיומה של האופציה המתוארת לעיל. מה מנע מכם?

למתעניינים על זכויות ידועים בציבור | הסכם ממון לאחר חתונה | הסכם ממון לפני חתונה

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:
עו"ד אורי גנור

עו"ד אורי גנור

עורך דין הסכם ממון אורי גנור, הנו המשרד היחיד בישראל, העוסק ומתמחה, באופן בלבדי, יחודי וארצי, אך ורק, בהסכמי ממון בין בני זוג, ופועל כ – עו"ד הסכם ממון בלבד.

עוד מאמרים שכדאי לך לקרוא:

דילוג לתוכן